Digitale ondersteuning

Soms ben je onthand: je laptop, tablet of telefoon reageert niet zoals je verwacht. Misschien heb je op de verkeerde knop gedrukt, of zijn door een update de instellingen gewijzigd, of gebruik je net de verkeerde app, of staat er een vinkje verkeerd, of …

Een grote opsomming is mogelijk van zaken die er voor kunnen zorgen dat je je digitale apparaat het liefst door het raam zou willen gooien. Maar, je kunt tegenwoordig eigenlijk niet meer zonder.

Misschien kan ik je helpen met je ict-vragen of -problemen. In mijn werkzame leven was ik ict-docent aan het HBO, en sinds mijn pensionering heb ik verscheidene computercursussen gegeven bij De Pracht, en vandaaruit ook vaak individuele ondersteuning gegeven. Ik kan dan ook een redelijke inschatting maken van ict-problemen waar (vooral) oudere mensen mee geconfronteerd worden, en in veel gevallen kan ik die problemen ook oplossen.

Ik bied de leden van de Aalster Senioren Vereniging gratis digitale ondersteuning aan. Je kunt allerlei ict-items bij mij neerleggen waar je problemen mee hebt en of waar je vragen over hebt, wat mij betreft leg ik hierbij geen beperking op.

Ik werk met een vooraanmelding. Dit kan telefonisch op maandag, en via email op elk gewenst moment. Bij die melding moet het voor mij duidelijk worden om welk specifiek apparaat het gaat, en om welk issue. Daarop geef ik binnen een korte termijn een reactie. Die reactie kan zijn:

• Of ik bied meteen een oplossing.
  • Of ik maak een afspraak om het probleem samen verder te bespreken; bijvoorbeeld op maandag tijdens het seniorencafé in ’t Hazzo.
  • Of ik geef aan dat ik het probleem niet kan oplossen.

Mijn ondersteuning moet je zien als een aanvulling op vergelijkbare initiatieven, zoals bijvoorbeeld het digitale café in Het Huis van Waalre of het Informatiepunt Digitale Overheid. Ik ben geen concurrent.

Aarzel niet om te vragen, door te wachten loop je het risico dat het probleem alleen maar groter wordt.

Jos Boonen

tel. 0624788321 (alleen op maandag)

jos.boonen@kpnmail.nl